9 Eylül 2012 Pazar

Linux İşletim Sistemi



  Yazılım dünyasında "duvar"lardan kurtulmanın yolu açık kaynak kodlu işletim sistemleri kullanmayı gerektirir. Sınırsız bir dünyada kabiliyetlerinize göre kendi dünyanızı yaratmak mümkündür. Dünya genelinde yazılımcılar bu nedenden dolayı en çok linux işletim sistemini kullanmaktadırlar. Gerçekten de Linux'un sunduğu yüz binlerce uygulama sayesinde asıl amacınıza yönelirken çevresel gereksinimlerinizi elinizin altında hazır bulacaksınız.

  On yıla yakın bir süredir geliştirme ortamı olarak Linux kullanan ekibimiz sizi Linux dünyasına davet etmektedir.

  • İşletim Sistemlerine Genel Bakış
  • Linux Tarihçesi ve UNIX
  • Linux Dağıtımları ve Rolleri
  • Linux Masaüstü Ortamları
  • Linux Sistem Mimarisine Bakış
  • Debian Dağıtımına Genel Bakış
  • Dökümantasyon ve Yardım Dosyaları
  • Linux'ta Kullanılabilir Editörler
  • Dosya ve Dizin Yapısı, Yönetimi
  • Kullanıcı ve Grup Yönetimi
  • Kullanıcı Dizinleri ve Çevresel Değişkenler
  • Dosya Sistemi ve Erişim Hakları
  • Linux Kabukları ve Komut Satırı
  • Linux Kabuk Programlama Örnekleri
  • Paket Yönetimi Sistemi
  • Program Kurma, Silme ve Güncelleme
  • Kaynak Kod Derleme ve Kurma
  • Disk Bölümleme ve Dosya Sistemleri
  • Sistem Boot Süreci
  • Servisler ve Yönetimi
  • Sistem Kaynakları Monitor Etme
  • Loglama ve Log Dosyaları
  • Kullanılabilecek Çeşitli Programların Tanıtımı
  • Linux Altında Uygulama Geliştirme Örnekleri: C,C++,Java
  • Linux'ta Derleyiciler
  • Derleme ve Bağlama İşlemleri, Kütüphaneler
  • Linux Kernel Derleme ve Güncelleme